Persondatapolitik for Tranes Fond
Nærværende persondatapolitik forklarer, hvordan Tranes Fond
behandler ansøgernes personoplysninger.
1. Dataansvarlig
Den juridiske enhed, som er ansvarlig for behandlingen af
ansøgernes personoplysninger, er:
Tranes Fond
c/o Valdal Advokatfirma
Øster Allé 332100 København Ø
CVR-nr.: 26737516
E-mail: valdal@valdal.com
Tlf.: 35 38 50 00
2. Kategorier af personoplysninger
I henhold til fondens ansøgningsskema indsamles følgende
kategorier af oplysninger om ansøgerne:
Almindelige personoplysninger:
- navn og eventuelt titel,
- CPR-nr.,
- adresse og postnummer,
- telefonnummer,
- studieretning/fag
- e-mailadresse,
- bankkontonummer,
- kort CV
- anbefaling fra studieleder
- budget i relation til det ansøgte formål/beløb
- forskudsopgørelse/årsopgørelse
- projektinformation,
- livshistorie/hændelsesforløb i forbindelse med eventuelle
uheld
- IP-adresse såfremt ansøgningen fremsendes pr. mail.
Fonden indsamler ikke selv data om ansøgerne, men anvender alene
data fremsendt af ansøgerne i forbindelse med disses indsendelse af
ansøgningsskemaet med tilhørende bilag.
3. Brug af personoplysninger
Fonden anvender ansøgernes personoplysninger til følgende
formål:
- for at kunne behandle ansøgningerne om støtte fra Tranes
Fond.
- for at kunne foretage udbetalinger af donationer til
ansøgerne.
- for effektivt at kunne besvare og kommunikere med
ansøgerne.
4. Behandlingsgrundlag
Fonden behandler personoplysninger som beskrevet ovenfor baseret
på følgende ret- ningslinjer:
Behandlingen er nødvendig for at kunne træffe beslutning om
udlodning til ansøgerne samt for at kunne gennemføre sagsbehandling
med henblik på beslutning om udlodning til disse, herunder
behandlingen af ansøgningerne samt efterfølgende udbetaling af
dona- tioner.
5. Videregivelse af ansøgernes
personoplysninger
I overensstemmelse med de under punkt 3 angivne formål,
videregiver vi personoplys- ninger til fondens pengeinstitut - p.t.
Nordea. Dette sker til brug for udbetaling af donati- oner.
Derudover sker der ved udlodning af donationer indberetning af
denne til de offent- lige myndigheder for afklaring af de
skattemæssige forhold.
6. Opbevaring af ansøgernes personoplysninger
For så vidt angår de ansøgere der opnår støtte, opbevarer fonden
ansøgernes personop- lysninger i op til 5 år fra udbetaling af
donationerne. Opnås der ikke tilsagn om støtte, makuleres ansøgers
personoplysninger senest 1 år efter fondens modtagelse af ansøg-
ningen.
7. Pligtmæssig information
Fonden er ikke i stand til at foretage behandlingen af
ansøgningerne samt foretage udbe- talinger af donationer, hvis
ansøgerne nægter at dele deres personoplysninger med fon- den.
Afgives de påkrævede personoplysninger ikke, eller modsætter
ansøgerne sig be- handling af disse, kan der ikke opnås tilsagn om
donation fra fonden.
8. Ansøgernes rettigheder
Ansøgerne har følgende generelle rettigheder:
- ret til at anmode om indsigt, berigtigelse eller sletning af
personoplysninger.
- ret til at modsætte sig behandlingen af personoplysninger og få
behandlingen af personoplysninger begrænset.
- ret til at modtage de personoplysninger, som ansøgere selv har
afgivet, i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart
format (dataportabilitet).
Der kan være betingelser eller begrænsninger knyttet til disse
rettigheder. Det er derfor ikke sikkert, at en ansøger f.eks. har
ret til dataportabilitet i det konkrete tilfælde - dette afhænger
af de konkrete omstændigheder i forbindelse med
behandlingsaktiviteterne.
Ansøgerne kan altid indgive en klage til Datatilsynet eller en
anden relevant databeskyt- telsestilsynsmyndighed.
København 2018